Üniversitemizde IV. Akademik Atçılık Çalıştayı Düzenlendi
Yayınlanma Tarihi: 26 Haziran 2026 - Cuma

Üniversitemiz ev sahipliğinde düzenlenen IV. Akademik Atçılık Çalıştayı, 20-21 Haziran 2026 tarihlerinde Kongre ve Kültür Merkezi Oditoryum Salonu’nda gerçekleştirildi. Çalıştayda; atçılık eğitiminde akreditasyonun önemi, ulusal ve uluslararası akreditasyon süreçleri, akreditasyon için yol haritası, iş sağlığı ve güvenliği yönergesi, uluslararası iş birlikleri, öğrenci değişimi ve staj programları ele alındı.
Mahmudiye Atçılık Meslek Yüksekokulu yerleşkesi, uygulama alanları, ahırlar, manejler ve eğitim altyapısı katılımcılara tanıtılırken, çalıştay sonuç raporu da hazırlandı. Çalıştaya üniversitelerin atçılık alanındaki akademik birimleri, Türkiye Binicilik Federasyonu, ilgili kamu kurumları, askeri kurum temsilcileri, saha temsilcileri, binicilik kulüpleri ve sektör paydaşları katılım sağladı. Çalıştay kapsamında, atçılık eğitimi veren kurumlar arasında iş birliğinin geliştirilmesi, eğitim programlarının sektör ihtiyaçlarıyla uyumlu hale getirilmesi, öğrencilerin staj ve uygulamalı eğitim olanaklarının artırılması ve mezuniyet sonrası kamu ve özel sektörde istihdam edilebilirliklerinin güçlendirilmesi konuları değerlendirildi. Bu yönüyle çalıştay, atçılık eğitiminin niteliğinin artırılmasına, akademi-sektör iş birliğinin güçlendirilmesine ve Eskişehir’in bilim, spor, kültür ve sektörel potansiyelinin tanıtılmasına katkı sağladı.
